Saturday, August 20, 2011

caution!


Bismillahirahmanirrahim
Assalamualaikum korang!!! =}

Betul ke? salah satu tanda malam Lailatur Qadr adalah malam yang sunyi sepi dan sejuk? yup! cuaca sekarang memang sejuk gegiler! masalahnye cuaca mcm ni start lately, masa awal ramadhan dulu idak pon, panas belaka, mcm tak duduk kat Taiping je.

Tapi sekarang, keadaan dan kembali, tiap-tiap petang dan malam, hujan turun sokmo! ha, yang ni barulah Truly Taiping! hekhek, harap-harapkan , kita dapat jumpa malam lailatul qadr ye! sebab? sebab kenapa?

* sebab, mungkin tahun ni je kita ada peluang untuk jumpa dengan malam ganjil ni! tahun depan, tak tau lagi... (tatau tatau---> gaya shuib sepah)
*sebabb,kalau jumpa memang bertuah! lebih bertuah kalau terpilih untuk menang kontest kereta Inspira, amalan 1 malam= amalan 1000 bulan . 1000 bulan sama dengan 83 tahun lebih.
*agak mustahil untuk kita terus hidup sampai ummur 83 tahun. Nak-nak selalu lalai dan dekat nak mati je baru taubat dan betul-betul beramal, like 2/3 tahun je untuk buat amalan.
* sebab, kalau dua kali jumpe malam lailatul qadr, dah dapat 83+83 = 166 tahun! o mak ai! kalau gabung umur dua manusia pon tak dapat lagi ni
*sebab..sebab...sebab dia best!

 antara amal ibadat yang terbaik adalah mengaji! jom kita mengaji same-same ngan usama dan yeh-yeh! dekat je dengan rumah tu... =']

5 comments:

syuxer said...

coz itu kita mesti tekun beribadah keapda Allah s.w.t coz kita tak tau kita hidup lagi tak untuk ramadhan akan datang hehe

Unknown said...

harap ade utk kite

nurshaf said...

syuxer:banyak nau coz, cam perli aku,haha, betul tu, kene bersedia selalu..

Iffah: yerp,,,amin

Nadzirah Kamarazaman ( NK ) said...

jom sama2 berusaha utk dapatkan malam lailatul qadar :)

nurshaf said...

nadzirah:okeh!