Friday, September 30, 2011

kecewa atau mengecewakan? Pilih la


*amaran, tak ada kene mengena dengan cinta antara pasangan kekasih ( nak lalu mak!) huhu


saya terjumpa baik-baik kata di sini. Sesuai sangat dengan apa yang sedang dihadapi. thanks Allah


Bersyukurlah pd org yg menyakiti hatimu krn dia lah yg menabahkanmu,
Bersyukurlah pd org yg tidak mgendahkanmu krn dia lah yg mbuatmu lebih berdikari,
Bersyukurlah pd org yg mgkhianatimu krn dia lah yg mbuatmu lebih mgenal diri,
Bersyukurlah pd yg mperkecil- kecilkanmu krn dia lah yg mbuatmu mgenal abiliti diri,

Bsyukurlah pd yg mbantu krn dia lah yg mbuatmu tidak terkapai2 sendiri, 
Bsyukurlah pd yg menasihati krn dia lah mbuatmu sntiasa berhati2, 
Bsyukurlah pd yg sudi myayangi krn dia lah yg mbuatmu rs lebih dhargai, 
Bsyukurlah pd yg sentiasa di sisi, krn dia lah yg akan mjadi 'temanmu' hingga akhir nnti ♥

BERSYUKURLAH DGN APA YG ADA ;D



Bila kita mengecewakan orang lain, jangan lupa pulak, Allah tu ada, DIA pulak yang akan kecewakan kita suatu masa nanti. Sebab itu lah, bila aku terfikir, aku tak pernah buat salah dengan seseorang, tetapi kenapa dia yang buat masalah? Kalau kita yang buat masalah, mesti orang lain yang akan jadi baik dan sentiasa bagi perhatian kat kita... sebagai contoh anak dan parents, kalau kita anak yang jahat, sudah pasti parent dia seorang yang baik da begitu juga sebaliknya.

tapi ,salah tu, yang penting, bukan kita yang kecewakan orang. Ya,sebab hidup bukan sekali.
hurm, alhamdulillah. Harap-harap aku tak buat dosa dengan ibu bapa aku.



19 comments:

budakijaupendek said...

pernah jadi something kt diri sndiri before this.
tertanya gak,apa salah diri.
tp tetap terima je.
lama-lama jd dekat orang tu pulak.
terima jugak dgn hati yg senang (:

fiq. said...

BIP: tahniah sebab kuat dan redha. Nescaya Allah angkat darjat awak.

EyqaLuvender said...

tanak rse kecewa atau mengecewakn sape2 lg...huhu...
tp,mustahil lah kn?ermmm

Rtp Farra Arisha said...

jika kita rasa kita ada melakukan salah dan silap terhadap seseorang, tak salah jika kita meminta maaf kepada mereka bukan! :)

Ezad Skytech said...

terima semua ni sebagai ujian Allah untuk kita...ada hikmah disebaliknya tu..:D

Iz.Eusof (Abg Stalker) said...

betul..setiap perbuatan pasti ada balasan.sy da melukakan byk hati prmpn.tp tu dlu la sblm berubah jd setia.dan ble da jd setia ni prmpn plk mainkn hati sy..sobs~T_T

ArulchelseA said...

susah la mau pilih..janji jangan dikecewakan sudah ..

fiq. said...

iqa: sebab mustahil?

arisha: yup, jangan egois kan..

ezad: yup, semua benda jadi sebab ada alasan kan.

EyqaLuvender said...

mustahil la sbb mnsia ni sng melakukan kekhilafan...
dlm ta sedar tu sbnrnye kte ade je kecewakn org laen...

Lea Isnawi said...

redha jela dgn apa yg berlaku
jgn merungut2
tuhan marah

heeee

Saiazuan said...

jadikn syukur tu suatu yg biasa kita lakukan.. :)

pengemis Cinta~ said...

takmo kecewakan orang...hurm..;(

aimie amalina said...

huuuuu
takot kecewakn orggg=(

caliph shuriken said...

xmo pikir lagi citer2 lama.. family sentiasa support di saat yg lain2 berlalu pergi ^^

L said...

ak bersyukur dgn apa yg terjadi pada diriku...

derhaka pada ibu bapa??=)
http://lolz-l.blogspot.com/2011/10/6-jahanam-3.html

Atiqah Wadiah said...

nice words..suukerrr..what goes around comes around

Afikah Aziz said...

sgt suke kata2 itu

alahai fiq,ingt kn ika je yg lama x update,fiq pun x update gk erk hehe..sibuk ye :)

shida said...

nice spoken..
ada jmpe quote ni kat fb..:)
u get what u give..
~~~~
selamat bertabah hati..

kemey said...

indah kate2 tu..ujian buat kite dekat pd tuhan