Tuesday, May 17, 2011

susahlah makan ketam pon tak boleh nak berbunyi

Assalamualaikum & Selamat pagi, yuhuuuu

Hari ni hari selasa yang berbahagia sebab cuti umum negara kan, tapi tak ada beza jugak pada aku sebab hari-hari pon aku cuti-cuti tak Malaysia...Tunggulah bulan depan baru aku keje part time sebab nak enjoy puas-puas dan setelkan kenduri kahwin kat rumah aku ni awal bulan depan (semoga semuanya selamat)... Jadi pagi-pagi lagi mak aku kejutkan aku untuk masak makanan tengah hari nanti. oke, kalau rajin memang aku okeh je, bersemangat . Menu hari ini ialah:

1) Daging Masak kicap
2) Ketam masak lemak cili api =P

pang pung pang pong pung

ha, siaplah walaupon rasenye entah ke mana, Menu pertama aku kasik 5 bintang, menu kedua aku kasik banyak-banyak bintang. muehehehe. tak perlu juri import. teeheee... Perut yang lapar plus nafsu makan yang membuak-buak mendorong aku untuk makan tengah hari awal dah jemput-jemput ayah aku makan sekali (tapi dia kata nanti dulu).. Dok makan-makan, geget-geget ketam tu tetibe ayah aku sound...

"Sapa yang makan dok berbunyi tu..???"
aku pon cakap arg "Ala, makan crab kot...." 
"ha, kalau macam tu tak payah nak makan...."

Ngeeeeee, geramnye aku weh, tak abeh2 orang tue ni la hai..... ayah aku ni memang tak boleh dengar orang makan berbunyik!! Kalau makan keropok pon tak boleh berbunyi "krup..krup..krup.." , jadi kene hisap lu kepok tu baru telan terus, tapi ni ketam kot..... takkan nak isap kot!!!! Aku pon tak nak lawan trus makan kat tempat lain jep.... geget puas2..........


Habaq mai kat cheq macam mana nak makan ketam tanpa bunyi....nak kena bland biaq sebati dulu ka lepas tu boleh sedut guna straw dulu ka? sabaq2...
**pic courtesy of Google

notepad: Kalau nak makan kepok tanpa bunyi logik lagi, tapi kalaulah aku ditakdirkan makan kayu nanti?? Nak kena tanpa bunyi jugak ka? hancoqq

12 comments:

Shida Radzuan said...

trus lapo huhu^^

.m y z. said...

waaaa terliur tgok ketam! dah lah ziema ni gila ketam. grrr.

wah dasyat. mkan bunyi sikit pun tak boleh eh? ahaha

THE LEKAT LEKIT STORY said...

tak minat sgt ketam.. tp en hubby suka gila ketam masak lemak cili padi. sampai dah jemu akak dik dgn ketam ni

muse said...

Ketam tu memang terbaik...hehe

Jay said...

fuiyohhh..lapo nye nengok ketam tu..hehehe

Nens Collection said...

cedapnye ketam....

wa khairul onggon said...

Salam dan hai org Taiping... Ketam tu nampak sedap sesangat lah... :)

FiZ said...

pergh...sedap2..da tingin nk mkn ni...

EZAN IDMA said...

adoi sedapnye., dah la tengah pose ganti. wuwuwuuw

ir yien said...

tiba mengidam lak saya mkn ketam :)

P#eoniX said...

meleleh air liur neh...x dapat geget ketam,geget jari pon jadiklah...

Princess Nusy said...

ahaha..ksiannyer..bekas tentera ke?rasenyer kwn2 navy ade ckp xleh mkn brbunyi..kalu x kene denda..ahakz! =))