Wednesday, May 25, 2011

Menjelang klimaks 'kenapa aku tak keja-keja part time lagi'

Leteh dah aih aku!

Dok godek-godek blog dan Cik Botet ni. Ini saja peneman aku sepanjang cuti musim panas ni. Muehehe...

Okay, tolonglah doakan aku supaya aku boleh mula bekerja untuk bulan depan (sebab nak earn money dan buy anything yang aku suka).  Actually, sebab aku tak keja-keja lagi adalah kerana nak setelkan dulu kenduri abang aku. InsyaAllah, awal bulan hadapan. Jadi, untuk menjadikan majlis ni lebih smooth, aku rasa aku perlu buat apa-apa yang patut, plus, yang kawennya adalah lelaki,ye, lelaki. Sebab? Sebab lelaki ni, kalau nak kawen, masih harapkan ibu mereka dan orang lain untuk setelkan urusan penting ni. Hantaran, kenduri, persiapan rumah, baju, etc semua depa tolak kat orang tua. Ok, naseb baiklah ibu dia tu adalah seorang wanita & beberapa pekerja tambahan yang terdiri daripada perempuan (iaitu adik & kakaknya) juga perlu libatkan diri. Oleh sebab itulah, aku rasa bulan ni belum sesuai untuk aku part-time, tapi insyaAllah bulan depan, doakan. Doakan juga kenduri ni selamat dan smooth. Amin.


Aku sebenarnya dah pernah apply kerja untuk KFC dan Tesco. Hampir pergi interview, tapi clash pula dengan kerja lapangan semasa cuti hari tu. Takpelahkan...Balik dari kerja lapangan tu pulak, aku terus call member aku yang dah kerja dulu masa apply sama-sama kerja tu dengan aku tempoh hari. Al-kisahnya, member aku telah memberitahu aku satu kisah yang menyebabkan aku tak maulah nak kerja dekat KFC tu. Pendek cerita, komunikasi antara kuli dengan manager tak berapa smooth. Aku pun rasa macam "huk aloh" & terus short list terus KFC. Jadi, takpelah, Tesco pulak ada call aku, tapi aku dengan tak semena-mena terus reject job tu oleh sebab rasa-rasanya ade job kat KFC tu. Konklusinya, aku rasa nak main tarik tali balik dengan Tesco, harap-harap lepas ni apply kerja kat Tesco, dia terima baliklah kot.... =='

2 comments:

Terbelog said...

ingat klimaks ape tadi hehe. saya dah siapkan Maharaja lawak minggu 9 jom tengok

P#eoniX said...

thanx sbb sudi sinngah blog ku...papehal pon gud luck n wish all the best...but ,ape2x keje pon ok janji halal rite???tapi,kalau 'adik manis' nak keje kfc elok x yah sbb kerjanya mencabar fizikal dan buleh jadik mental....ehhehheh...sory merapulah plak....