Monday, February 21, 2011

zaman sekarang,senang dah nak popular tau...hehehe

Assalamualaikum & pagi ols.


Yaallah, hari ni happy sangat sebab class cancel. class yang membuatkan aku rasa tak ada di dunia + mamai + hilangkan mood aku walaupun berada di KL sekalipon, bila pikir je pasal kelas tu, tak da mood weh nak shoping kat KL nun. Powerkan class ni, bukan apa, sebab ada presentation modul a.k.a mcm micro teaching. hurm, micro ke macro ek? no matter! alih-alih class cancel! tu, dia! memang heaven rasa! yeeehaaa, tapi bukan untuk esok, esok tetap ada ye. takpe2..Oraite, apa menyimpang ni. Tajuk entry lain, tapi cite pasal kelas 2p yang buat mood syurga murga kat aku sekarang ni.

    hehe, actually, aku nak story atau review pasal orang-orang yang popular sekarang dengan diorang hanya menggunakan internet sahaja, contohnya, Youtube dan blog. Kalau facebook tu susah sikit, sebab penggunanya semuanya sama, mungkin sebab aturcara faebook tu sendiri. so , tang mana nak cari outstandingnye seseorang kat facebook tu, so tak boleh. Facebook tak boleh nampak. Tapi youtube + blog memang boleh membuatkan korang popular. Kan? cubalah tengok Cikgu Syida & Anwar HAdi. Ramai lagi, tapi tu yang aku suka. Buat pertama kali aku tengok video si Anwar Hadi tu (video Ewwwww), terus suka. Ada beberapa perkara yang aku suka tentang dia. Dia seorang yang talkative, fluent in English, fasih dalam Bahasa Melayu, ada idea, ada pemerhatian & ada package..ahaha. yang last tu tak boleh blah! 

    Tapi seriously, aku suka sangat kat video dia, terutamanya bila berbicarakan tentang manusia. Sebab aku paling suka bercakap atau menulis tentang manusia, tentang lumrah & fitrah manusia.



:: IniAnwarHadi


   Same jugak kesahnye ngan cikgu Syida, sekelip mata popular, tapi ada yang suka, ada yang tak suka. Aku pon tak tau nak fikir macam mana. Dia ni memang buat aku blur. Some people said that, cikgu syida ada aura, seorang guru yang kreatif. Tapi in same time ada yang bagi opinion bahawa, seorang guru tak patut buat mcm apa yang dia dok buat kat youtube. **'


::Cikgu syida yang nampak sempoi giler, mintak kelas batal mesti dy okei je..ahahahaha

So, apa yang aku tahu, sekarang ni banyak medium yang orang selalu guna dan popular. cuma kita kene cari x-factor yang kita ada untuk ditampilkan. akaz, dah macam Aidit Alfian plak. tak payah masuk AF mahupon mentor (dan lain-lain) untuk jadi popular. Kata orang (kata saya jugak), dengan menyampaikan ideologi sendiri, kita akan diberi perhatian. wink2~

notepad:  blogger pon boley popular mcm abg Ben & Kak Nur shafini (hakhakah)

4 comments:

Amanie Khairunnisa said...

i like anwar hadi so much. die sgt kreatif ^^

nurshaf said...

yeye.huhu.
best kan

Dda Ly said...

hihihi kelas cancel..itu mmg seronok di dgr..:P

meh ke rumah,
~happy birthday damia~
keep in touch ye..♥♥♥

Anonymous said...

sy pun suke anwar hadi! :)

but, i think you should watch mathlufi90 as well. he's quite good and funny. :)