Tuesday, February 15, 2011

Maulidur Rasul



Assalamualaikum

ini adalah short entry, since sekarang dah pukul 4.28pagi. YaAllah, memanglah boleh tido lewat2 macam ni sebab esok cuti Maulidur Rasul. Oke, lets remind ourself to Rasulullah, harap2 Maulidur rAsul ni boleh ingatkan kita lebih mendalam pada Rasulullah, dengan cara mengamalkan sunnahnya dan berselawat ke atasnya. Semalam 14 Februari, mungkin semua tahu, semalam adalah Valentines Day. Alhamdulillah, banyak pulak kempen ala-ala "Say No To Valentines" sebabnya sebelum ni saya tak pnh nampak pon usaha2 macam ni, tak terkecuali jugak blogger2 kat Malaysia ni yang giat menulis entry persis kempen2 mcm tu, cuma saya je yang tak menyempat, nak kata  ikot rombongan peserta-peserta Pilih Kasih panjat Gunung Kinabalu, xpon!! Tapi tu tak bermakna saya tak menyokong ye!.. ngeh3..
Bagus2, jadi, hari Maulidur Rasul nilah yang perlu kita sambut dan hayati sebab ni Hari Kekasih Allah.

            So, nak buat conference boleh? saya sangat bersetuju dan suka kalau orang-orang Islam brainwashed dan buang istilah Valentines Day dalam mind & calender (bagi yang guna calender masihi). Kalau boleh, tak tahu apa-apa tentang 14 Februari tu. Tak payah la nak kata kunun-kununnye nak menunjukkan kasih sayang bukan pada kekasih je, tapi mak ayah/guru-guru/jiran-jiran. Tapi budak2 la ni, tahu apa? Persepsi mereka adalah terhadap cewek/cowok mereka sahaja. Pantang! Kalau nak menunjukkan kasih sayang pon, pasal apa mesti 14 Feb ? 

               Okeh, dah janji ni entry pendek sahaja dan saya jugak merasakan, tak guna kalau ingat Rasulullah, tapi tak kenal siapa tu Rasulullah, contohnya salasilah baginda. Jadi, last Word, mari kita menambah ilmu, tak kenal maka tak cinta. oke, nak tutup citer dah, hurm ....ada ape2 anaounce yang nak dianouncekan? xde? hurm, eloklah tu. (haha,,,)

Notepad: Penatlah aku godek2 Photoshop, tapi fail jugak nak guna. Aduih, mencabar ni....

No comments: