Saturday, January 29, 2011

suffering for two days

assalamualaikum

Alhamdulillah, sekarang dah hari sabtu, dah mula cuti. cuti ni mulai menjadik perkara yang dinanti-nantikan since hari khamis dan hari jumaat yang lepas tu memang disaster bagi saya. hahaha. Hari khamis & jumaat memang kucar kacir argg, the whole days tak balik rumah, biler balik KHAR je rasa mcm dah lama tak jejak kaki kat khar & rase mcm  seminggu tido kat Kampus n Taman Bernam nun.
Saya kene siapkan dua projek untuk kursus Enjin, DUA projek, nampak cam bodo-bodo je, tapi cukup untuk memberi tekanan pada jiwa & raga. Adoiyai,hari khamis tu pulak memang jadual pack. 

Dari pagi ke tengah hari, dari tengah hari ke petang, dari petang ke senja, dari senja ke malam, dari malam ke larut malam. 

pandai sgt p susun jadual mcm tu, tapi bile fikir2, oraite jugak, sebab bak kata seorang professor emeritus , alang2 suffer, bia suffer terus beb, ... maknenye, alang dah suffer setengah hari, baik suffer sepenuh hari, pas tu off day! weee..... tapi , saya dah buat eksperiment hasil daripada keterpaksaan, bhwa suffer itu memang boleh menyebabkan kematian. ^^'
Plus, dah tention2 duduk kat lab/bengkel enjin kat Tmn Bernam tuh, (4-7petang,naseb baik lab ader air-cond), kami terpaksa leave untuk ke kampus , kelas memasak. malangnya, boleh pulak tertinggal barang2 kat lab tu, penting kot, runtuh pngk sem ni kalau hilang bende2 tu! ok, amik teksi dan patah balik ke Tmn Bernam. Amik barang2 tu, p kelas memasak. Check2!!!! camera saya HILANg. Cik Sam sudah ghaib! Ya Allah, dah la penat giler, cam plak hilang, cube bayangkan, psiko giler, tapi saya tetap cool, boleh gelak2 n enjoy lagi memandangkan malam tu masak chicken chop kan !!!! kene arg ader feel, rugi tak enjoy, Alhamdulillah, cik sam dapat saya jumpa balik. maybe jodoh kami panjang lagi. thanks Allah!


ni lar dua projek atau model cam . (sebot btol2). ni lar yang aku cakap cam bodo-bodo, tapi dua hari aku buat.siap ngn report & graph bagai. 
hurm, yang bunga2 tu baju kurung aku, pegi lab pakai baju kurung ^^' COOL
Memang buruk dari segi pandangan mata kasar, tapi in real life, cam ni adalah salah satu element atau sistem yang ada dalam semua machine yang digunakan untuk pindahkan pergerakan. ada dua jenis cam. yang kanan tu cam jenis translating motion dan kiri itu cam jenis rotating motion. korang boley cek kat semua machine mcm jam, camera.
d

nasib la lab enji ni ade air-cond bagai, kalo idok?? camno nak nak stay satu hari suntuk. kalo hari jumaat tu, sya datang dari pukul 8 pagi sampai 8 malam.  yang kat atas ni namanya kak bella. dia jmk uklk n senior taw, n saya baru kenal dengan dia dalam kesibukan hari itu


korang boleh adapt bende ni untuk buat gift atau small machine mcm toys...haish, tak tahu mcm mane nak tunjukkan toys tu. simple sahaja as long kalau korang ader bahan2 semua ni. 

jumpa lagi

No comments: