Sunday, March 20, 2011

"Tanya Fahmi: Aku Ni Tak Cantik Ke?"

Assalamualaikum


First of all, nak wish thanks but sorry to Fahmi-Segmen "Tanya Fahmi" sebab jemput saya untuk join segmen soal jawab tentang kecantikan. OMG, aku ni pakar kecantikan ke? Ratu Cantik? Pengasas Produk Kecantikan? haha, ok2, aku try gak join segmen ni untuk suka-suka dan berkongsi pendapat


okeh, ini aturcaranya ye:-


1)Buat entry dengan tajuk "Tanya Fahmi: Aku Ni Tak Cantik Ke?"

2)Link kan entry anda ke entry ini.

3)Jawab soalan ni..

- Apakah maksud kecantikan. Bagaimana seseorang itu boleh dikatakan cantik?

-Adakah kecantikan itu penting? Kenapa?

-Apa perasaan anda bila ada orang cakap anda tak cantik?

4)Kongsikan satu tips kecantikan yang boleh dipraktikkan bersama.

5)Tag dua orang sahabat blogger yang anda rasakan mereka cantik. Maklumkan kepada mereka yang mereka di tag supaya mereka t tahu mereka cantik.(sekali-sekala puji kawan apa salahnya)=)

6)tinggalkan link anda di ruang komen

....................................................................................................................................................................




1)Apakah maksud kecantikan. Bagaimana seseorang itu 
boleh dikatakan cantik?


Bagi aku, kecantikan itu adalah keindahan. something yang kita sendiri suka tengok + suka untuk memiliki. xada siapa yang tak nak cantik. betul tak? 
(Tetiba nak bukak google). 


2) Adakah kecantikan itu penting? Kenapa?


sometimes penting , sometimes tak perlu pentingkan kecantikan itu. Kalau mcm aku sendiri, akan pilih barang-barang yang cantik, baju yang cantik dan unik, buat assignment cantik-cantik. tu semua untuk kepuasan diri. Bila kita puas hati, hari-hari kita pon akan ceria + bersemangat. Bersamamu! aha. but, kadang2 aku rasa tak perlulah cantik sangat. Contoh, aku pergi kelas memang selekeh giler. memang simple habis . memang plain semua. Memang pale muka. Sebabnya aku tak rasa selesa kalau nak melawa2 p kelas ni.huhu. malu lah orang usha2. (ni pendapat aku lar). n one more thing, bila kita lain sikit dress up pada suatu hari, mesti itu adalah sesuatu yang suprise bagi orang lain. seronokkan buat suprise.




3)Apa perasaan anda bila ada orang cakap anda tak cantik?


Paling menipu kalau kate tak marah.haha, walaupun aku ni memang selekeh, sangat memperlekehkan kalao ade orang berani komen mcm tu.haha. apa yang aku boleh kata, dia tu memang buta seni. sebab, semua ciptaan Allah pasti ada cantiknya. 




4)Kongsikan satu tips kecantikan yang boleh 
dipraktikkan bersama.


Alamak, tips ke, lain mcm je tuan punye segmen ni, nak korek rahsia la tu.hahaha. nope2. as i said early, aku ni pon bukan smart pon, selekeh je. tapi kalau nak cantik , (berbaloi-baloilah kalau RASA cantik sahaja) aku selalu amalkan satu tips ni. Apa tips tu? ha, banyakkan SENYUMAN." banyakkan gula dalam senyuman dan kurangkan gula dalam minuman". jadi, jom kita meriahkan dan ceriakan dunia dengan senyuman. nescaya anda akan rasa anda cantik. psikologi suda.


5)Tag dua orang sahabat blogger yang anda rasakan mereka cantik. Maklumkan kepada mereka yang mereka di tag supaya mereka t tahu mereka cantik.(sekali-sekala puji kawan apa 
salahnya)=)


Ok, kali ni aku nak kenakan orang2 yang aku rasa cantik+suwit + baik. Jom kita tengok apa pendapat mereka tentang kecantikan. sebab semua orang ada pendapat masing2 kan.





3 comments:

Nurulbadiah Lai said...

kecantikan itu ada pada setiap insan..dan setap org akan ada pandangan masing2..

kecantikan itu sesuatu yang sgt sub jektif..ada org ckp de tu cntk tapi pd mereka..dia tidak cantik n vice versa..

namun..setap org berhak merasakan die adalah cntik coz tu adalah anugerah..

btw syg thanks tag..kalau sempat kakak buat k

nurshaf said...

hurm,tol2, subjektif.
Beauty Is In The Eyes Of The Beholder
tq kak

amy azuha said...

hehe..hye2 amy follow awk ^^