Monday, March 21, 2011

aku dapat merasakan hidup ini sangat sukar

assalamualaikum

hurm, selalu aku dengar mcm2 kata motivasi tentang kehidupan ni, malah aku pegang jugak untuk kuatkan semangat.

"dugaan yang Allah bagi untuk kita, setimpal dengan kita. Maknanya, Allah tahu kita ni kuat untuk terima dugaan daripada dia"

tapi betulkah kita kuat dengan dugaan yang diberi? atau terpaksa buat kuat? kalau mcm tu, boleh tak nak jadi orang yang lemah, senang, tak ada masalah. Yaallah, kenapa aku dilahirkan tabah? Astagfurullahalazim, adakah aku telah berputus asa. 


6 comments:

Amanie Ashraff said...

Allah tak kan bebankan kita dgn sesuatu yg kita tak mampu :)

apezs shah said...

salam

yea agak sukar dlm hidup ni
cuma kita yg kena cuba manage..

fiq. said...

amanie: betul, tapi kita selalu fikir, hidup ni SUSAH kalau mampu?

fiq. said...

apezs: bukan 'agak' lagi =]

Amanie Ashraff said...

sebab kita selalu fikir kita tak cukup kuat nak hadapi semua tu. mind control sis :)

fiq. said...

hurm, moga Allah, dengar doa2 kita yea =]