Wednesday, October 13, 2010

Ke Kilang Perabut bersama Prof Nur TjahJadi

salam...
hari ni nak citer kisah lawatan KH ke kilang perabut
kat Kuala Selangor..
selepas ke Cameron Highlands untuk kursus perkebunan dan hortukultur
haruslah ke Kuala Selangor pulak untuk kursus kerja kayu, logam dan paip.

9hb kita org bertolak sana
pagi2..
kul 5 pagi saya dah bgn & siap2,
tapi terpaksa juga pergi lewat cus tunggu kawan lain yang mungkin bangun kul 7.
Setiakawan la kununnye,,,
tapi takper..
dah epas, biakan..

tapi tak boleh la lupe...
xdapat seat kat bas,
terpaksa la menumpang kereta ngan Prof nur Tjahjadi,
siap tumpang seat ngan dy ..eh tidak
tumpang seat dengan kawan saya, Atul

Kate Prof yang berasal dari Indonesia tu "kenapa tak mahu naik bas sahaja? ini tak mahu berpisah ni..."

Pelez la prof, perlu ke nak duduk berhimpit2 cam ni semata2 tak mo berpisah..
hoh,,tidak kuasa saya prof! O.o
Ingatnye sekejap, tapi lama giler la

tapi mungkin gak memang betul sekejap je perjalannan tu kalo nak diikutkan kata Prof, dan saya yang terasa perjalannan tu lama..biasalah, tidak selesa bah...
Sampai kat Kuala Selangor, ke kedai makan dulu, pekena Soto spesel kat Soto Pasir Penampang...
Kedai yang prof bersungguh2 cari..
mungkin ownernye dari Indon juga...

______________

After that, baru lah kita org straightly ke kilang perabut tu...
Yusia Sdn. Bhd.

Okay la......

::Depan Yusia Sdn.Bhd
Ownernyer: orang melayu





:: Masuk je kilang tu, terus nampak kaitangan2 wanita kilang tu tgh wat perabut2 untuk sekolah..
huhu..rasa kesian + kagum + terharu...
huhu, sebabnye saya ni tak boleh tgk org2 tua susah...





::tARA....ni la hasil dari kerja kaum wanita di atas..,
hebatkan! Kilan ni buat banyak meja, sebab cepat sgt punah kat sekolah tu..
ye la, belambak vandalisme + kaki gaduh





:: salah seorang mak cik kat bahagian finishing kilang tersebut..
saya jugak sempat tangkap gambar dengan dia..dan dia kata "terima kasih"
hukhuk..saya yang patut berterima kasih, bukan mak cik..
rendah hatinya dia, sedih plak saya...
sesungguhnya saya ni cepat tacing dengan warga emas....emas ke?
tak sampai la...



:: Lom sampai separuh hari, kami dah pg jalan2 kat Bukit Melawati naik ketapi kat town tuh...
Rm3 keluar... not bad la situ...





:: Pemandu kereta api ni begitu pro kerana kami merasakan sedang menaiki roller coster di Genting.



:: Seronoknye buang masa.








:: Kereta api yang bertuah kerana menerima kunjungan saya..
haha
cool an...


::Bila dah banyak lawatan ni, bayak pulak la laporan dan refleksi yang terpaksa kene buat.
buat laporan, merepek2 lagi.hurm...
sekian


Tq sebab sudi bace entry ini:)

No comments: