Showing posts with label Taiping. Show all posts
Showing posts with label Taiping. Show all posts

Saturday, August 20, 2011

caution!


Bismillahirahmanirrahim
Assalamualaikum korang!!! =}

Betul ke? salah satu tanda malam Lailatur Qadr adalah malam yang sunyi sepi dan sejuk? yup! cuaca sekarang memang sejuk gegiler! masalahnye cuaca mcm ni start lately, masa awal ramadhan dulu idak pon, panas belaka, mcm tak duduk kat Taiping je.

Tapi sekarang, keadaan dan kembali, tiap-tiap petang dan malam, hujan turun sokmo! ha, yang ni barulah Truly Taiping! hekhek, harap-harapkan , kita dapat jumpa malam lailatul qadr ye! sebab? sebab kenapa?

* sebab, mungkin tahun ni je kita ada peluang untuk jumpa dengan malam ganjil ni! tahun depan, tak tau lagi... (tatau tatau---> gaya shuib sepah)
*sebabb,kalau jumpa memang bertuah! lebih bertuah kalau terpilih untuk menang kontest kereta Inspira, amalan 1 malam= amalan 1000 bulan . 1000 bulan sama dengan 83 tahun lebih.
*agak mustahil untuk kita terus hidup sampai ummur 83 tahun. Nak-nak selalu lalai dan dekat nak mati je baru taubat dan betul-betul beramal, like 2/3 tahun je untuk buat amalan.
* sebab, kalau dua kali jumpe malam lailatul qadr, dah dapat 83+83 = 166 tahun! o mak ai! kalau gabung umur dua manusia pon tak dapat lagi ni
*sebab..sebab...sebab dia best!

 antara amal ibadat yang terbaik adalah mengaji! jom kita mengaji same-same ngan usama dan yeh-yeh! dekat je dengan rumah tu... =']

Tuesday, January 11, 2011

Taiping dah ada Down Town

....tapi saya tak taw sekarang masih ada ke tidak.
ahahaha...oke2..sory,
assalamualaikum....sory lar terlalu excited ngn DownTown.Ah!
Giant lagi Excited! hehe... ni lar, Down Town kat Taiping, 
business hour sampai ke pukul 3 pagi ala2 kat KL tu, tapi ni
version Taiping, Bandar Warisan punyer. test market kot.
alahai, anak dara mcm saya ni takkan nak mintak izin kat ayah kate nak kuar p Down Town kot?
sumpah, tok ley!...tapi alhamdulillah lah, berkesempatan jugak turun p Down Town ..kebetulan.
ngan the whole pamily. tak ada banyak sgt barang, tapi oke lar.


:: ini argg, org kate shout box dalam kehidupan realitinyer



::sikat je pon






::huhu, dah dapat Rayban... nyaris2 nak online shoping je...
make sure jgn patah lagi..mahal tuu... :P




::kul 3 pagi ada kat luar lagi, generasi hebat








notepad:aku suka tang nama dy je. Down Town,,hehe