Showing posts with label Game. Show all posts
Showing posts with label Game. Show all posts

Sunday, October 16, 2011

3 words describe me

Assalamualaikum & ohayou! selamat kembali berblogging.

uish, lama gila kan aku tak berada di tempat pertama kat bloglist korang. Rasa macam 21 tahun yang lepas je taip last entry. Rasa bersalah pulak kat blog FMF ni, sorry. Almaklumlah, bukan 'rajen study' je, tapi sekarang dah penuh dengan komitmen sebagai ibu kucing. Hari sabtu dan ahad pun kene berkomitmen jenguk anak-anak kucing. Kenapa aku jadi ibu kucing? Jawapannya, tuntutan kursus penternakan minor Kemahiran Hidup aku. Lembu tak da, UPSI tak de duit banyak nak bagi sorang 1 lembu untuk dibela. Sekian.

Hait~ Dozo.Aku nak share puzzle ni. Cuba cari 3 words dari puzzle ini. 3 saat dari sekarang! Teetttt...dah habis masa. Perkataan yang anda-anda dapat dari puzzle ini boleh dikatakan menggambarkan diri korang. 

Aku dapat 3 words ni, 
1. Broken
2. funny
3. Fat

* yang paling spoil adalah yang last tu, tapi bila difikir-fikir kan, memang pon aku fat. Kenapa aku tak rasa yang broken tu paling spoil? Sebab memang aku broken. Keadaan di sekeliling aku pun broken. No wonder

* funny? agaklah. Aku tak de la serious sangat tertama dengan orang yang dah aku rapat. Kalau bab belajar, memang aku serious, tak bercakap. plus, bila aku mengalami flow. Tau dak flow tu ape kejadahnya? Flow tu macam tengah kusyuk. Macam LK, memang concentrate 100%, tapi kalau luar dari belajar aku memang tak serious and agak funny. Kalau korang tak setuju, maknanya aku tak suka berlawak dengan korang.

in nutshell, bila difikir-fikirkan puzzle dan 3 words tu memang suit dengan aku. Aku pelik, macam mana dia (puzzle) boleh tau. HEHEHHE.


ce share 3 words korang pulak. setuju atau tidak?

Tuesday, June 21, 2011

Kisah aku, mama dan cityville di Facebook

Cuti-cuti ni kan, aku hanya mampu duduk rumah + surfing internet sampai aku tengok laptop aku ni mcm .."alahai, usang dah laptop aku ni..." nak kata sesawang bergayut-gayut ta, mungkin sebab dah boring aku melihat 'dia". Tapi tak juga, sebab aku sekarang dah aktif sesangat dengan Cityville siap import pemain-pemain dari luar negara lagi, sebabnya friends aku sendiri dalam Facebook tak berapa nak pandang pon Cityville ni. Alasan mereka adalah macam.. "boringlah dengan tuntutan game-game yang same je dalam Facebook ni.."  Akukan, kalau ada agenda dan homework , aku pon tak ada selera nak hari-hari post itu dan ini segala request game ni. :P Bila aku tak main kan game ni, tu yang rasa macam nak balik Tg Malim semula. takpe, takpe, nak kerja plak, tak dapat-dapat balik. Aku rasakan, Tesco dan blacklist nama aku kot sebab mula-mula aku mintak kerja hari tu diorang bagi feedback tapi aku kata dah ade kerja lain, sedangkan   masa tu aku ada kat Dungun. Ayah aku kata plak, "nak kerja ke? abah rasa baik duduk rumah je, rehat, abah tahu belajar tu penat, jadi berehatlah cukup-cukup.." Miyahahaha... sedapkan dengar :P

Oklah, sepanjang cutikan memang aku holiday dengan cityville je, dan aku dah ceritakan. Hari minggu yang lepas aku tolong mak aku buat dan taip segala surat menyurat berkaitan dengan pencen dia tak lama lagi. Hehe, bila dah nak habis tu, aku bukak kejap cityville tu. Kemudiaanya hasrat aku untuk berkongsi rasa hebat dan jutawan timbul, aku pon tunjuklah city aku kat mak aku....::

Aku   : Mama, tengoklah city saya!!! Heheehhe,Ada rumah beso-beso. ada jambatan. Ni 
          ha, ada kapal pelancong.Comey dop?

Mama: La, kenapa kamu berangan besar sangat? Kamu main apa ni?

Aku   : Hehe (dalam hati aku cakap, "tu dia, mak aku taw yang aku tengah berangan...)

Mama: Orang berangan je lah kecik-kecik, buatlah rumah, cantik-cantik, hiaskan. hurm.
           Ni apa ni? (sambil tunjuk tanya kat aku pada sebuah bangunan.

Aku   : Tu, hospital.

Mama : La, kenapa hospital ada tanda (+) , patutnya bulan la. 

Aku    : Speechless, eerrgg, bolehlah, hospital la tu. Ha, tengok kat sini, ada jambatan, 
            menara condong! (tukar tajuk)Siap ada jambatan lagi kat sungai ni.

Mama : Ergggg, Teluk Intan punye eyh?

Aku    : hehehhe (gelak, padahal tak tahu nak jawab apa)

Mama : Kamu bina lah masjid Terapung!

(tu la komen-komen mama yang terakhir terhadap cityville aku, lepas tu terus blah ke dapur, aku plak termangu-mangu, manalah nak dapat Masjid Terapung kat dalam cityville ni, dah orang yang buat Facebook & game ni bukannya orang Islam! Adoiyai)


::nilah antara yang mak aku pertikaikan, hahaha, lawak la ma ni

: ni plak, Masjid Terapung yang mak aku suruh bina dalam Cityville tu. InsyaAllah ma, bila orang Islam yang bukak sendiri Facebook tu, kita sarankan dia buat game ala-ala cityville yang ada masjid terapung dan segala. Terima kasih mama- pemangkin minda bangsa . hehe.



Wednesday, December 22, 2010

dok gila ngan menatang ni!

assalamualaikum

sekarang sudah pukul 1.35pagi, tapi tak tahu la time kat blog ni pukul bape
atau kesahihannya mungkin diragukan..ape lah...
hurm, kenape mata masih segar?
sebabnye, kalau duduk kat rumah, memang satu hari tak tido pon, xrase ape2..
xbagi efect ape2....maksudnye, tak mengatuk lar atau rase sebal mata ni.
rela je berjaga ni! tapi kalo kat kolej nun, rase sangat la sehari tu ade 24 jam!

tepat pukul 11 atau 12 jer dah ready bace doa tido..haha..org kate, xde semangat, xde pencetus semangat,
orang sains kate, xde catalyst!  hehehe..
orang math kate, tak bute angka! sya kate, ngantok rrr!
sekarang ni kat rumah, senang sikit nak update FB, belog, friendster..(ahahaha, bohong2..)
nak main2 game! sempat lar rase boring layan sume2 ni...
dan currently, saya dok gila kat menatang ni,

:: from my file

::courtesy of google



notepad: game ni ala2 The Sims la, tapi kite lebih menentukan perancangan sesebuah bandar bukan manusia secara specific. hurm, quite best and awesome! but, penat la nak tunggu energy penuh, energy akan naik setiap 5 minutes! dan kalau nak tambah population, kene bina bangunan community! bukan senang, nak kene invite kawan2 untuk penuhkan jawatan2 dalam bangunan community tu!hah, bapa kerat je yang main game ni, yang lain2 masih main farmville, cafeworld! arggggg!huhuhu......dan ade yang baik, x join langsung main game....hikhik, malunye hambe ni...


tapi ape nak buat, demi memajukan badar ni, ahahaha, invite je kawan2 kat fb tu.
wei, aku nak bagi korunk jawatan besa2 ni! nak jadik ape? cakap jer? DEan of medical? surgeon?
Doctor? Pharmacist? therapist? no hal r... xperlu Master, degree, second degree atau apa2...bute huruf pon aku trima.
sian kat kawan2 aku tu yang asyik dok cakap





"sori kwan
xpndai men game la
buta IT"


"kalu ak accept
ak kne men ke
ak mne pdai mnde2 cmtu la geng"